Monarchs' historie

Begyndelsen
Monarchs bliver født

Klubben startes af 3 spillere fra Herlev Rebels: Christian Elm, Tommy Andersen og Michael Fie.

Deres vision var at starte en klub uden amerikanske spillere. Det var ved at blive en selvfølge for de danske klubber, at de hentede udenlandske spillere til landet . Det ville de tre gøre op med. De tror nemlig på, at pengene og ressourcerne kan bruges bedre og mere effektivt ved at udvikle det talent der fandtes i klubberne, men som ikke blev udnyttet pga. udgifterne til de amerikanske spillere.

Det blev begyndelsen for Monarchs, der blev stiftet med en klar vision om at komme i finalen, Mermaid Bowl, inden 2004.

Nyt navn

Klubben ændrer navn til NFA Monarchs for at indtræde i en international forening, der gik ud på at gøre det nemmere og billigere at køre en klub. Konceptet var stadig det samme. Ingen amerikanere og fokus på udvikling af unge spillere.

Meningen var, at der skulle være en klub i hvert europæisk land, som skulle hedde det samme, have ens uniformer og lave fælles træningslejre.

Henter dansk træner

Monarchs henter en spillende træner til klubben - en dansk en af slagsen tilmed. Der er tale om Kim Ewé, som senere skal vise sig at blive en legende. Ikke bare i Monarchs, men i dansk-amerikansk fodbold.